Saturday, October 6, 2007

2nd UPT at Medivron

UPT - Urine Pregnancy test.

These tests measure the levels of hCG (hormone secreted during pregnancy) in your urine.



Kalau sebut pasal UPT nih, aku kalau gi Farmasi tuh, pilih the most expensive UPT tester since pada pendapat aku, lagi mahal, lagi accurate kot...he..he..dunno how true my theory is..

lagi pun..sepanjang aku kawin 5 tahun nih..baru 3 kali pi beli pun. First one, masa Danish, second one,false alarm.tapi nasib baik lah false alarm, aku ngan Bob dah gabra giler masa tuh since Danish belum cukup setahun lagih..then third time..yg ni lah..


Kalau tengok UPT tester kat kedai, memang lah banyak. Ada yang semurah RM7 ringgit jer, but dunno on the percentage of accurancy..may be less lah kot..


Tapi, aku syorkan, kalau nak buat UPT, pi jelah kat klinik. Kalau ada klinik panel, lagi bagus. Depa charge 10 ringgit jer, dah lah murah, dapat consultation lagih, ubat lagih..


This 2nd pregnancy, mencabar sikit. Baru sebulan dia menghuni perut ku yang banyak lemak nih, dah kena sakit mata lah, pening + demam lagih. So, alang2 nak pi mintak ubat demam ngan doctor, terus pi buat UPT sekali lagi lah. Ingat kan mahal, rupa2 nyer 10 ringgit jer, mahal lagih tester yg aku beli kat farmasi ari tuh...cheh....


Doctor pun, baik giler satu klinik dia tawaf cari obimin untuk aku, walaupun aku tak mintak pun. Lagi bagus, dia charge masuk bil WD,memang perfect !he.he..

Yelah masa kat PUSRAWI dulu, dia orang charge baper for obimin.


Tapi Bob cakap, this baby memang bawak rezeki. Lepas 2-3 hari dia dapat tahu he got promoted + naik gaji, we are blessed with this pregnancy.

Lagi pun, dulu both of us cam rasa tak mampu jer nak tambah hali keluarga, but now, we are 200% ready , mentally,physically and not forgetting financially..Insyallah....