Monday, November 26, 2007

Kenduri Rumah Peah

Excited gak since lama tak jumpa Peah ngan family dia nih. Ingat kan dah tak boleh memunculkan diri dah kat rumah dia since Bob tak tido 24 jam, so ari tuh, dia bukak mata pun tak larat. Nasib baik ada sorang kawan aku yg cukup setia menemani aku ari tuh. Lagi bagus, Danish pun tido gak ngan bapak dia, aku sengaja bukak air cond full swing punyer supaya dua2 asyik masyuk tido so, aku ngan wanie bergerak secara solo lah ari tuh..

Ingat kan kenduri apa, rupa2 nyer aqiqah anak sedara Peah , merangkap anak adik dia yg ambik EE gak kat USM dulu. Tapi tak sempat pun tengok baby adik dia. Yg kita orang tahu, tumbang kambing 2 ekor since anak lelaki. Sambil2 tuh, dibuat sekali lah kenduri cukur jambul Azhar yg dah 8 bulan tuh . Yelah, mana lah nak cari org nak cukurkan jambul kat Pearth sana tuh ek...

Kenduri dia mmg gempaq gak, siap ada khemah lagih. Aku lak ngan selamba badak pakai seluar. Nasib baik org dah reda. Aku tengok org lain cantik berbaju kurung ala2 raya lagih. Tapi tak pe since aku tumpang glamer wanie berbaju lawa ari tuh...

Yang paling penting, lauk2 dia mmg sedap, 1st class. Sampai kita org malu kat kawan abg man yg makan kat depan kita orang. Lauk depa tak surut pun, kita orang siap licin lagih.
Kita orang beriya makan sampai tak tahu lauk tuh actually kambing. Ingat daging lembu, tak de bau pun. Makan tak ingat donia, malam tuh, siap Peah call aku lagih , tanye kabar,since aku makan kambing byk sangat, takut aku panas sangat or apa2 terjadi ngan aku..
Thanks mate for ur concern, Insyallah, aku ngan baby ok...

Aku sempat snap gambar Azhar..
Azhar Azman yg sungguh cute dan chubby, bersama mak dia yg kurus yg nyorok belakang dia..he..he..

Ni lak, gambar2 Aisyah yg makin jelita, yelah..mana tumpah nye kuah kalau tak ke nasi..bapak dia kan hensem..mak dia..errr..julita ka??? keh..keh..



Aisyah tengah syok nyanyi lagu ABC. Wanie cakap cute cam anak Jepun...
Ni lak aku nyer collection magnet..bukan apa, Peah ari tuh, bukan takat tapau kan kita org gulai kambing yg sungguh best tuh, siap bagi souvenir lagih. Yang best, siap sorok2 since tak bagi kat sedara mara dia. Tapi nengokkan sedara mara dia, mahu satu bag kena bawak balik souvenir, ramai betul...
Close-up, ni lah souvenir nyer, Kanggaroo ber"termometer"..cute.
Kalau tengok kan suhu, pintu fridge aku tuh..29 deg C...
may be nak kena letak dalam fridge nak tengok..effective tak termometer Peah bagi ni kan????