Monday, June 9, 2008

Majlis Cukur Jambul Damia

Last week kita org balik kg kat Kuala Krai,Kelantan since kena hantar mak tuk ngan makcik confinement tuh balik kg. Mak tuk danish & damia mmg ingat nak stay lama sikit kat sini but since ada anak kakak aku yg nak kawin, nak gak mak aku tgk cucu "baru" dia tuh kan??
So, kita org balik gak lah walaupun masa tuh aku baru seminggu lahirkan Damia.

Kenduri anak sedara aku tuh on 1st June but since dah tak de dah slot masa yg sesuai nak buat cukur jambul Damia, terpaksalah kita org buat on 2nd June, lepas subuh. So, dah lepas subuh tuh, paham2 jelah, hanya warga2 emas jelah yg attend.
Nasib baik, abang2 ngan abang2 ipar aku sumer ada, depa sumer lah yg memeriahkan majlis tuh.

Budak2 pun seawal 6 pagi, sumer dah mandi dan ready for the majlis, cuma Danish jer still busyuk dan tak mandi pagi he..he..tapi sibuk ambik gambar adik dia..yg syok tido sepanjang majlis.

Mak aku masak sempoi jer pagi tuh. Kita org masak breakfast yg org kelantan panggil "nasi berlauk". Nasi ngan gulai ayam, with sambal ngan timun.

Tak pe ahh, nanti majlis aqiqah nanti, kita buat lebih sikit Insyaallah....