Wednesday, November 19, 2008

My Last Day of MC

And today, Thursday 2oth Nov 2008 is the last day of my 1 week MC..sedih lak..sob..sob..
starting from tomorrow..dah tak leh ngular..back to my routine.
Balik kul 7 pm..ambik budak2..kul 7.30 pm ..paling awai aku sampai rumah..

So, today, I wat to enjoy the last day to the fullest !

Pepagi lagih, lepas hantar Danish naik van pi skul, letak Damia kat babysitter, aku terus pi Bandar puteri.
Jgn terkejut, skul Danish pelik sikit, minggu nih pun sekolah lagih. Esok ada little Ihtifal. Dia org punya play name Zheng Hi - the ship of dreams. Tak sabau nak tgk Danish in action. :-)

So, aku dah terpacak kat Citibank Bandar puteri sebelum kul 8 pagi lagih..he..he..
Lepas tuh gi break fast sorang2 kat Old Town. Awai betul depa bukak. I'm the 1st customer, hopefully, aku bawak "ong" kat depa today..ekekeke..
Pappa kopitiam pun dah bukak gak, tapi aku tak baper suka toasted bread dia.

Aku makan roti, soft boiled egg and my peberet nanyang memorably.

Kenyang giler. Lepas tuh baru ada customer lain. Aku tgk ada 1 chinese family datang. Depa 4 org tapi order 2 set jer..makan share2..patut lah depa nih kaya kan?

Tapi kesian aku tgk anak2 dia cam berebut2 jer..kalau aku tak sanggup..

Then semlm..aku gi lunch ngan cik wanie kat Sunway Pyramid.

1st time cik wanie naik keta aku bawak..normally, aku dok sebelah jer..maklumlah..aku nih..terror giler bawak keta..sampai org kecut perut..

Sempat snap gambar pokok krismas nih..

Wanie suggest kita makan kat Pancake House..aku ngikut jelah...
Cik wanie tgh order. Lepas dia tgk aku pegang camera..dia cakap..jgn snap gambar aku tau. Sebab dia tahu, mesti muka dia masuk blog aku..tapi masa dia cakap, aku dah ambik gambar dia..so, bukan salah aku kan?? Dia yg lambat cakap..he..he..

Tak pe..dia spesies yg tak baca blog..so..jgn korang yg tgk nih..kasi dia tahu..dah ler..

Sebut pasal pancake..ada sorang mat saleh celup nama Danish kat rumah aku nih..suka makan pancake secret recipe mama dia..
Nak tahu canner mama dia buat pancake..
Bahan2 nya 4 je..tepung gandum, air, garam, bawang..
campur sumer benda..goreng atas pan..jadilah pancake .he..he..

Kalau sebut lempeng..mat saleh celup tuh..tak baper paham..sebab yg dia tahu..resepi emergency yg hebat mama dia tuh..nama pancake..bukan lempeng..keh.keh..

Oklah..hari nih.last day mat saleh tuh kat school..
nak pi pick up dia then nak pi bawak dia makan2..+ jalan2..Ole2 sek 16 may be..
so..see ya!!!