Wednesday, December 3, 2008

Fish & Eyes ...

Last Friday ada follow up check mata kat SJMC. Disebabkan tak sampai hati nak ambik MC lagih..ambik half day leave jelah..tu pun..boss dok pot pet gak..

Diatas perangai mengada2 I yg tak habih2..ajak bob sekali. Dan sebagai menghargai susah payah Bob utk sama2 "ngular" ..aku banjer dia makan kat sini sebelum jumpa doctor.

Kenapa we choosed nak makan ikan nih?

Sebab nak mengimbau kembali nostalgia masa kita bercintun dulu yg mana kita 2 org suka makan fish & chips kat restoran The Fish Shop. Dah pupus kan that restaurant. Seingat aku kita suka makan kat Bangsar, Subang parade, sogo ngan sunway pyramid. Dah lingkup ke that restaurant..tak tahu lak aku..

Aku makan fish and chip. Besau giler ikan dia, sampai petang kenyang. Bob lak makan yg ada nasi and sotong+udang + ikan + chips..ish..byk betoi. Tapi 2-2 makan sampai licin..

Tahu baper total lost that day? RM63.95..fuuhh...
Aku tanya Bob, tak mahal ke kita makan tuh..dia cakap biasalah tuh..mmg rega dia cam tuh..
mmm..senyap jelah..al maklum jelah..aku nih mmg minat bab2 JJCM ni..tapi bab2 bayar aku tak minat..bak kata org..once in a blue moon jer aku bayar..he..he..

Lepas tuh..baru kita pi SJMC..jumpa doctor nih..

Unfortunately, doctor tuh tak cukup equipment nak further pomen mata aku yg dia suspect ada clog kat aku nyer salur air mata nih. Ish..spital sebesau tu pun tak cukup brg ek..ajaib..ajaib..

Terpaksa lah nanti dtg lagih jumpa dia.

Yg aku lawak, doctor nih cam marah nurse tuh. Dia cakap, "tell ur sister or whoever, this thing can't fit her eyes. Ask them to try on their eyes 1st, if can ..let me know. lagi seluar org pakai lain2 size..." dan lain2 lagih yg aku dah tak ingat.he..he..

Oklah..wishing everybody..

Selamat Hari Raya Aidiladha..

those yg balik kampung..berhati2 di jalan raya..lagi2lah musim banjir nih ( yg dok east coast lah).

Kami sekeluarga..may be tak balik K'tan since kilang nak shut down during Xmas..so, most probably kita org balik..end of this year.And may be kita org nak pi Cameron Highland dulu sebelum balik k'tan ( atas alasan..jeles tgk Mama Anis pi CH he..he..).

Last sekali kita org pi CH, Dec last year..

Kalau jadi gi kali nih..tah kali keberapa dah kita org pi sana..dah tak ingat..kali ke 7 @ 8..tak sure..tapi mmg dah byk kali..he..he..