Thursday, April 23, 2009

Hari Ular ...

Dah 2-3 ari gigi aku dok sakit..nyut..nyut sampai nak buat keja pun otak aku jadi weng..
so..today 23rd April..aku set appointment ngan dentist..dalam ketakutan yg melampau..aku jumpa gak ah Dr Meor, yg dah 2 tahun aku tak jumpa.
Kalau tak sakit, tak de makna nya aku nak jumpa dentist..takut siot..he.he.. (tua2 pun takut ek?)

So, kalau jumpa dentist..mesti ah dapat MC kan..so, aku ajak Bob ular sekali ngan aku ah. Ular sorang2 tak best ahh..dia pun..apa lagih..setuju manjang jer kalau bab2 ular nih..kan abah kan?

Sebelum tuh, nih gambar latest Mia yg aku ambik pagi tadi. Dah besau dah anak dara aku nih..berat pun dah 9.5 kg dah...

Lepas jumpa dentist dan berjaya tampal 2 gigi aku yg berlubang tahap gaban tuh, pi LHDN jap, reset password efilling. Nyanyuk lak, sampai terlupa password.

Korang dah buat income tax tak? Ish ..jgn tunggu last minute..tak bagus.

Tapi aku ngan Bob pun belum buat lagih..ish..ada masa seminggu lagi kan? Sempat lagi tuh. Aku ingat lagi 2-3 tahun lepas, aku pi drop B form kat LHDN kelana jaya kul 2 pagi..last minute giler punya pasal.he.he..

Alang2 dok kelana jaya, kita org pi pekena nasi kat restoran peberet kawan aku yg nama fiza tuh..Salero Negori..( ish..teringat kat aju..:-))

Restoran nih..memang fames since sumer lauk2 org N9 ada kat sini. Tempat nih, mmg exclusive..so..rega pun..exclusive gak ah. Kita org makan ikan keli, sampai petai,gulai urat,sayur masak tempoyak ngan ulam..
Total loss RM41 hinggit..mm..kalau kita gi makan kat tempat lain..habih 20 hinggit je kot..

Tapi byk lagi speciality lauk2 kat sini. Masak tempoyak ngan gulai urat dia mmg superb. Yg lain2 tuh, sama jer ngan lauk kat gerai tepi jln. Tapi hari nih, tak ambik ikan sepat..rugi tul !

Dah kenyang, mata kita org pun dah kuyu, balik rumah tido jap.

Lepas asar, kuar lagih. Ingat nak pi cari bubur kacang..tak de ahh..Susah tul nak cari restoran yg ada jual bubur2 bebagai ni kan?

So, kita org try lah restoran nih. Dah lama dok lalu jer, tak pernah nak singgah. Kita org makan goreng pisang,keropok lekor..ngan bihun sup ekor.

Dekat2 situ, ada showroom proton. Dah lama nak pi tengok exora, hari nih barulah berkesempatan.

Yg nih..M-line, rega ~RM70k.
Dan yg nih, H-line, rega ~RM76k.
Kalau aku, aku suka yg H-line nih since ngan beza rega 6k jer, ko dapat leather seat, armrest,GPS,DVD player,tinted glass. Siap ada spoiler lagih. Mmg cantik !
So,sesapa yg tgh tercari2 MPV..this is worth buying.
Tapi kalau suka Toyota Wish or Alphard or may be Hyundai Starex...or Mazda premacy ke..Nissan Grand Livina ke..apa2 pun..tepuk dada..tanya poket kan?? he..he..
Yang penting..aku mmg bangga ngan MPV keluaran Malaysia nih..(w/pun aku pakai brand x punya MPV..he..he..). Bagi aku, we have our very own reason utk pilih yg mana kita berkenan kan?
Till then, babai..yg kata blog aku bersawang ..ni hah..aku dah sapu + mop + vacum dah..
Jgn lupa income tax kay...jadilah rakyat malaysia yg bertanggung jawab..ceewaaahh :-)