Friday, May 1, 2009

Setengahari Bersama ~ Aisyah & Azhar

Bila mula2 aku tunjuk gambar budak 2 org ni kat Bob, dia cakap, cute2 nya budak2 nih.
Mmg betul pun..cute giler si Aisyah ngan Azhar nih.
Tapi bila mak dia org cakap yg dia org inherit ke"comel"an mak dia..aku 157% tak setuju ngan mak dia..bagi aku dia org nih..178% lebih cute dari mak dia org tuh..he..he..

Sapa budak 2 org nih?? Kalau tgk2 cam sapa?

Dia org nih lah pengarang jantung Puan Peah kita tuh.

Masa peah mula2 sampai kat Msia..dia call aku cakap , "mc ta, ko org pertama yg aku call"..aku terharu betul sob..sob..(harap2 Peah tak tipu aku..he.he..)

Atas sebab2 yg tak dapat dielakkan..kita org jumpa masa lunch break aku last Khamis.

Bila petang Rabu tuh Peah call cakap yg besok nya jadi jumpa..pepagi Khamis, sesampai aku kat kilang..terus aku meluru ke Foodcourt..selalu aku cari gang breakfast aku..tapi ari tuh aku meluru pi convenience shop kat dlm kilang tu.

Sebabnya, aku nak buat goody bag nak bagi Aisyah & Azhar..

Aku grab jer apa2 choc & sweets yg ada kat kedai tuh. Lepas tuh, aku terfikir gak..takan aku nak letak sumer dlm plastik bodo lak kan?

Nasib baik aku panagih tegar capuccino starbucks. Aku suka tapau kopi dan minum kat lab w/pun illegal, dan aku suka kumpul paper bag dia..last2 jadilah 2 goody bag nih utk depa 2 org

Aku siap suruh clerk aku print nama dia org..w/pun isi perut nya dlm tuh..sama jer..
Hopefully dia org suka goody bag impromtu yg tak seberapa dari auntie mc ta ini..he..he..

Tengahari tuh, kita org jumpa kat Giant Kelana Jaya. Then bila sumer terkial2 dok fikir nak makan kat mana..sumer tak tahu..last2 kita ikut idea Aisyah..makan kat chicken rice shop.
Ingat kat dia pilih restoran tuh, dia suka makan ayam..tapi dia suka makan sup fish ball jer, ayam tak makan langsung. Ish..ish..untung betul mak ngan abah aisyah nih..boleh jimat dan cepat kaya. Bak kata abah dia..cepat kaya boleh pi Mekah balik hari..he..he..

Tapi syok betul tgk depa 2 org nih..Aisyah tuh dah nampak dah ke"brightness"an nyer..Tang nih aku setuju..dia inherit dari mak dia.
Aku teringat lagi zaman 1st year dulu..paper mechanic yg org fail sepanjang ketapi..dan ada yg dah repeat pun fail lagih...mak dia dapat A...senang2 jer.. ish..ish..

Yg tak best, kita org jumpa kejap jer. Maklumlah..aku keja ari tuh. Dan tak sempat nak bwk Danish & Damia jumpa Aisyah ngan Azhar.

Sepatutnya, aku nak banjer depa, tup2 abah dia awai2 dah kebas resit..tak aci !!

Then sebelum balik, aku bawak Aisyah pi plih apa souvenir yg dia suka, w/pun mak dia tak setuju..aku paksa gak dia pilih. Tapi si Aisyah ni mmg baik hati..dlm byk2 benda kat kedai tuh, dia pilih topi Barbie jer..then aku belikan topi Ben-10 for Azhar..moga2 dia org suka gak ngan hadiah yg tak seberapa tu ek??

So Peah, hopefully boleh jumpa lagih. Tak puas ahh chit-chat ari tuh..by lagih benda yg aku nak story.ko paham2 jelah ngan kekepohan aku nih.

Dlm masa 1 jam..baru 1/36 jer citer yg aku boleh citer..byk balance lagih..he..he..