Friday, May 8, 2009

Labour, Labur & Lebur ...

Long weekend sempena Labour's day baru2 nih, korang pi mana?
Kita org..the 3 days that full with lots of activities. But definitely bukan activity yg menjana pendapatan..tapi yg mengering kan poket adalah...he..he..

Jumaat tuh, lebih kepada activity mengemas rumah + mendobi..dan jugak men"ZZzzzz"..
tapi mlm tuh kita org pi makan ikan bakar..

Sabtu lak..disebabkan Abah yg sekarang tergila2 kan Gayah Perasan Seksi ..kita tolong dia pi cari Gayah tuh kat Digital Mall PJ..
Ni aksi2 depa tuh kat sana..

Abah berjaya mendapatkan Gayah pujaan nya tuh..mmmm..kalau aku..tak de maknanya aku nak beli banda tuh, kalau aku sesat..tanya org ahh..

Ish..dgn rega Gayah tuh..aku boleh beli baper byk tudung Hajaba tau..he..he..

Lepas beli jer..kita terus try Gayah abah tuh, destination = Restoran Kg Pandan kat stadium Shah Alam sana. Reason pi sana..apa lagih kalau bukan makan kari kepala ikan..

Aku ingat lagih masa kat restoran tuh, kita org dok dekat 5 minit tak de lak mamak tuh dtg entertain. Then abah cakap, panggil dia org suruh kira..mesti cepat dia org datang..Nak kira ke hapa nya..order pun belum..he..he..

Then bila sorang bangla dtg ambik order, abah tanya, kepala ikan ada tak? dia cakap tak de.

Abah buat2 baca tajuk restoran "restoran kari kepala ikan, tapi kari kepala ikan tak de? "..

Rupa2 nya, bangla tuh baru turun kapal, so, kepala ikan pun tak paham. Mesti dia ingat kita tanya kapal selam lah kot..he..he..

Tapi tak sempat nak snap gambar..lapau bangat..tak sempat..

On Sunday, kita org tgk Maria Tunku Sabri bersungguh2 makan kat 1 of the restoran. Kul 12 that prog was on air...bertemankan Gayah @ GPS abah tuh, kul 5 kita org dah sampai dah kat cafe an nur's kat bandar baru subang sana.

Yg kita org order...

The food??? oklah..sama jer ngan restoran yg tak masuk JJCM pun. Abah ngan mama makan nasi, Danish makan chicken chop. I like the siakap stim the most tapi chicken chop dia..overcooked lah..tak best..
Roti salad dia..oklah..cam the upgrade version of roti john jer..nothing special.
The price, very reasonable. Total loss that day RM65..sebab rega ikan tu pun dah RM30..so..oklah tu.kan?

Then sebelum balik, aku pi usha tudung kat hajaba..sungguh frust, tak de sekor pun tudung yg aku berkenan. Aku suka kaler kusam2 jer..yg ada sumer nyer kaler pelik2..frust..frust..

Yg tak frust..Danish ..sebab kita pi kedai souvenir WOG (world of Gang) nearby.
Disebabkan Danish + Abah peminat tegar Upin & Ipin, abah beli byk barang for abg Danish, antaranya baju,note book,key chain dan topi. Mama tak dapat apa2 pun..dah lah tudung tak dapat..baju upin & ipin pun tak dapat ( tapi..tergamak ke aku nak pakai baju upin ipin tuh..uishh..mungkin tidak)

Dekat tu gak ada restoran upin & ipin..tapi kita org tgh kenyang giler masa tuh, s0 tak de ah try. Nanti kita org pi try food kat situ..and let you all know canner.

Dan akhirnya..2 budak tumbang...
tak larat nak layan mama ngan abah dia yg giler JJCM tu..he..he..