Tuesday, June 23, 2009

Father's Day - Kenangan & Kesedaran

Weekend baru2 nih, may be ramai yg berpusu2 pi celebrate Father's day kat mana2 kan?
Meanwhile, the 3 of us, terkulat2 layan TV jer..sebab..Abah outsteseng kat Melaka. huhuhu...

Masa tgk buletin Utama baru2 nih, there's a special slot sempena Hari bapa, tersentuh gak hati brutal aku nih tgk betapa besar jasa ayah kita kan?

Cam ayah aku yg nun jauh di Kuala Krai sana. Nak jer aku call wish kat dia "happy fathers day"..tapi nanti dia cakap aku buang tebiat lak kan..ihiks..
Ye lah..org kampung cam ayah aku tuh..mana nak layan father's day bebagai nih..baik dia layan ayam dia..he..he..

May be ada yg cakap, buat apalah father's day nih..tak yah tunggu father's day kalau sayang ayah kita. Betul dan tak betul !
Yg tak betul nya..may be ada yg terlebih alpa..sampai ada yg tak ingat dia ada Ayah kat kampung..manalah tahu kot2 ..sempena hari bapa .short circuit dia ok sikit..tup2 teringat kat ayah dia yg may be dah lama dia "terlupa"..
Apa2 pun yg kita buat..semua biar dgn niat yg betul kan??

Dek kerana ayah aku jauh..aku belanja jelah Ayah anak2 aku nih..
Sebabkan Abah nih..the very busy man lately, balik dari melaka ahad mlm..mlm Isnin dah kena pi Kuantan lak..kita cari jelah tempat makan yg dekat2 je ngan kita org..

Abah cakap, dia nak makan nasi..so aku suggest our fav restaurant utk mkn ikan..

MFM @ Subang Parade..yg beberapa minit jer dari rumah kita tuh..

Nak gi jauh2 kesian lak abah yg nak travel jejauh ke Kuantan lak mlm tuh..

Lain kali jelah kita pi tempat spesel sikit ek abah....

Danish with his fish boat..yg penting mamat tuh suka nasi..so this fish boat..bukan setakat ada fish..ada calamari gak, plus nasi lagih...bukan takat budak boleh kenyang..org tua pun boleh ketat perut.. :-)

Abah ngan mama - platter for 2..

Mamat waiter yg dgn penunu bunsen tuh..mmg bagus..polite giler..siap tolong kita org ambik gambau satu family lagih.

Abah & Co..
Damia yg lately suka ambik gambar sambil ternganga..

Pada masa yg sama, di satu sudut yg lain..aku leka dok tgk one family yg tengah sibuk menjamu selera gak...
Tanpa depa tahu..aku zoomkan muncung kamera aku..dan snap gambar depa..
Apa yg spesel pasai depa nih??
Aku cukup kagum ngan that gal yg pakai tudung putih tuh. Dengan penuh sabar dia layan adik dia may be..yg istimewa tuh. Suap adik dia makan..tanpa rasa bosan pun..
Ayah dia pun sama...
That boy..mmg special..sebab dia ada family yg cukup caring..
Terus terdetik kat hati aku..sempena father's day nih..hopefully, bila parents dia dah tak de nanti..kakak dia yg loving tuh..boleh take care dia kan?? Insyaallah....

Happy Father's Day ...to all great father's out there !!!


glitter-graphics.com