Thursday, April 24, 2008

My Wonderful 34th Week ....

mmmm...my pregnancy?? sudah 8 bulan 2 minggu daa..
rasa baru jer start check up kat KPMC. sekarang dah start 2 minggu sekali check up dah. Selalunya, dah 8 bulan kita check up seminggu sekali kan??
Tapi Doktor cakap, aku nyer baby ok..everything looks fine..so..jumpa dia 2 minggu lagi lah.

Check up kali nih, abah temankan kan. Syok ada teman nih, boleh borak2. Kalau tak, kena drive sendiri, cari parking sendiri..ish..leceh.
Sejak dari awal pregnacy, aku naik 3 kg lebih jer. Dari January berat aku tak naik2, sampai aku pun cuak gak, takut baby below weight jer. Tapi surprisingly, dalam masa 2 minggu, aku nyer berat naik 2 Kg lebih..fuuhh..
2 minggu lepas berat baby 2.0 kg, semalama doctor check, EFW dah jadi 2.6 kg..doctor pun terkejut..he..he..
Tapi aku tahu..factor utama nya..adalah ini.. chocs..chocs..chocs..yg abah bawak balik dari sabah. Satu bar besar tuh, aku boleh habiskan sorang dalam masa 2 hari jer..fuuhh..
Selain tuh, abah beli famous amos bukan kat KLIA tapi kat KK lagi dia dah beli since dia kata kot2 aku teringin nak makan yg Sabah punya, bukan KL punya..he..he..
Dan aku tahu..abah tak kedekut cam aku, kalau beli 100 g jer..abah mesti beli more than that..
so, apa lagih..belasah jelah..lagi2 aku memang hantu makan biskut nih, lagi2 yg ada macadamia tuh..fuuhh..marvellous..

Selain tuh..turut kelihatan, Anmum perasa coklat..mmm..coklat lagih..cam mana tak naik berat 2 kg dlm 2 minggu.

Cakap pasal susu Anmum nih, aku dah bosan tahap gaban dah minum benda nih. Dalam masa 8 bulan peknen, aku dah habiskan 4 tin besar susu perasa coklat. Tapi 1st tin aku beli Enfamama later, aku tukar Anmum since aku rasa Enfamama punya susu, susah dilute sikit, ketul2.
Dari 1st tin aku beli rega dia RM36..last sekali aku beli dah jadi RM39... 3 hinggit naik.
Baru nih, since aku dah masuk 8 bulan, aku beli yg kecik jelah, takut tak sempat nak habis.

Check up kali nih gak, Abah boleh tengok sendiri doctor tunjuk "anu" anak dara dia. Doctor cakap, yg macam burger tuh, dia nya anu lah..he..he..
Abah senyum jer..suka betul..he..he..

Walaupun apa jer gender baby tuh, aku happy sangat. Nak carry dia tak byk problem. Perut pun kecik jer. Hopefully senang dia kuar nanti.

Ni lak, family's photo. Hopefully, paling lambat pun..hujung bukan depan, mama dah boleh tukar gambar baby yg black and white tuh kepada photo yg berwarna..kan?? he..he..