Monday, February 16, 2009

Bena's New born & Cafe @ Lui

Dalam pada MC seminggu lebih nih, baik kita manfaatkan kearah program2 yg berfaedah..betul tak?
Contohnya, melawat puan bena yg baru dapat 1st hero selepas 2 heroin.
Alhamdulillah..tercapai hasrat sahabat aku nih nak dapat anak bujang yg bakal mewarisi harta kekayaan dia dan abu nanti..muahhahhahahhha..he..he..( jgn marah ahh bena).

So, ini lah wajah2 kesayangan bena & abu..

Kakak - nurdini qistina, adina..dan heronya. Mohd Luqman Hadif yg ibunya cakap, membuta di siang hari, berjaga di malam hari. MMmmm...dah mmg fitrah baby baru lahir cam tu kan, biological clock belum fine tune lagih..

Rombongan che kiah aku ke rumah bena, disertai 3 lagih anak dara sunti wani, aju ngan teacher shidah. Tapi aku sampai dah 1/2 jam, depa baru sampai. Almaklum jelah, sorang minah dari kepong tuh, dah emaruk naik LRT lak skrg..dah malas nak drive.he..he..

Dan nak enterprem gak, anak dara aku..

Ada talent tak si damia nih jadi model pram toys? he..he..

Balik dari rumah bena kul 12 tghari. Sebab chef kat rumah bena yg nama abu tuh. masak kat bena sorang jer..kat kita org tak de lebih pun..terpaksalah kita membawa diri mencari makanan sendiri mengikut jer tayar kemana keta kita org bwk.

Maka sampailah kita org ke destinasi yg agak terceruk @ tempat jin bertendang kat hulu langat sana. Ternampak poster tempat nih kat tepi jalan, so acu cuba try test jelah.

Nama tempat nih..Cafe @ Lui

Cantik bangat tempat nih. Landscape dia mmg superb. Tak sangka tempat terceruk cam nih ada tempat makan se"interesting" ini.
Ada fish ponds yg ada byk ikan yg aku pun tak tahu apa spesies ikan tersebut. Almaklum jelah, spesies ikan yg jual kat pasar mlm tuh pun aku tak pass, lagi2 lah ikan kat sini. Kalau beli ikan kat pasar mlm tuh, aku main tunjuk jer, tak sebut nama. sebab kalau sebut, konpem salah ! :-)
kita org nak makan dia org punya speciality iaitu ikan masak asam pedas, tapi dek ramai org ari tuh, dah habis. So, kita org makan jelah apa yg ada..
Aku ngan bob makan soto, Danish makan big breakfast walaupun matahari dah menunjukkan dah masuk waktu Zohor dah pun..he..he..
Tahu baper satu soto dia..7 hinggit !
Mangkuk jer besau, yg dalam tuh, agak ciput..so, kita org makan kul 2 ptg, dalam kul 2.30 ptg..dah setart lapar balik :-).
Kul 5 ptg, kita org angkut PIL aku pi makan sate hj Samuri kat Kajang..barulah kenyang..buurrppp... Alhamdullilah .