Sunday, February 22, 2009

Jom jln2 JayBee ~ Day 1

Ini merupakan entry yg dah lama dinantikan oleh sahabat aku yg bernama Yatt tuh since dia nak tgk muka dia appear kat blog aku nih..
sebab blog dia "gambarless"..he..he..( jgn marah ahh tokei muffin :-)

Percutian ke JB ni antara package hadiah birthday Bob baru2 ni. Dimana sumer bab2 makan ditaja oleh mama( betui ka?) dan other expenses ditaja oleh besday boy sendiri(itu sudah semestinya.he..he.)


Kita org pi sana before aku went for surgery lagih..tak de masa nak publish this entry.

Kita org bertolak dari Putra Heights Jumaat tgh mlm..sampai sana..sebelum subuh ahh..
Sementara nak tunggu pi kenduri kawin...kita org pi bekfas dulu kat Danga Bay..
Ish lama tak sampai sini..last sekali masa Sally kawin lah kot..

Aku suka festive street mall nih..since rega brg dia tak de lah cekik darah sgt..

Sempat gak aku grab baju ngan seluar kat sini..

Tujuan kita pi JB ..nak memeriahkan lagih kenduri kawin adik yatt..

So, nilah menantu last Encik Abdullah..Alhamdulillah..sumer 3 anak dara dia dah selamat mendirikan masjid..

Nilah wajah pengantin yg berseri2 hari tuh..ngan kakak2 pengantin sekali berseri2..he.he..

And the goody bag..
Apa yg paling istimewa pasal goody bag dari pengantin nih..semua hasil kerja keras kakak dia yg ala2 mithali yg juga bergelar tokei muffin..
All the cakes..muffins are superb..
Yg lagi superb..kakak penganti cilok that blue box dari kilang dia..ooopsss...
Meriah sungguh kenduri hari tuh. Lagi best ada air soya, air oren dan paling best ada mee rebus lagih. Fuuhh..sungguh yummy sekali mee rebus tuh..lagi2 lah kakak pengantin beriya melayan kita org..dari kita org sampai..sampai lah kita org angkat kaki.
Lepas pi kenduri..langkah kita org diteruskan lagih pi jalan2 ke rumah Sally lak kat Seri Alam..
Melangkah masuk jer ke rumah Sally..mmg aku kagum giler. Sampai maid aku cakap.."wah kakak, rumah dia cam hotel lah"..
Tapi aku tak boleh nak menidakkan kata2 dia..since rumah Sally betul2 cantik.
Kalau sumer org setalented dia..Eric Leong boleh gulung tikar..gerenti punya.
Ditambah lagi ngan keramahan tuan punya rumah..yg sungguh peramah. Thanks to Prasad yg tak letih2 layan Danish ngan kad Ben 10 dia.
Bila dihidangkan ngan puding roti..mata kita org terpukau ngan prentation nya. Sampaikan kita org tak sampai hati nak makan sebab cantik sgt..he..he..
Tapi aku malu nak ambik gambar byk..nanti Prasad cakap..aku giler lak..kan?

Then penjelajahan kita diteruskan lagih pada mlm hari ke Senibong..makan nasi lemak...
Apa yg special pasal makan kat sini..nasi lemak nya..ffuuhhh..nasi lemak yg paling lemak aku pernah makan sepanjang hidup aku..
Kalau tiap2 hari makan..konpem boleh rebah kena stroke !
Siap dia org letak rempah yg nama halba tu kot dalam nasik..so..rasa dia spesel sikit..
yg tak best..ayam dia..
Then the scenery..jln2 kat tepi laut..dgn disapa bayu laut..mmm..cukup besar & indah ciptaan Tuhan..
Lepas makan tuh..dah dekat kul 11 mlm..tapi kita org still pi jalan2 lagih..
ke mana? Benut..since org cakap..kat sini byk brg 2nd hand..
Tapi aku tak beli apa2 pun..tak jumpa yg berkenan ahhh..
dekalt kul 2 pagi baru sampai rumah balik..then terus ZZZzzzzzzz

Day 2 @ JB..akan bersambung nanti...