Friday, February 27, 2009

Jom jln2 JayBee ~ Day 2

Day 2 at JB..diteruskan..

Salah satu kelebihan kalau kita pi JB is, kita org tak yah sewa hotel since ada istana hinggap @ rumah sewa comp Bob kat Taman Ungku Aminah. So, everytime dia org ada keja kat any substation kat Johor, sumer dok rumah nih.


Rumah nih fully equip, ada TV, fridge, dapur ..yg tak de tong gas..so,mmg tak leh masak.
Sebut pasal masak, aku teringat kat Danish yg masa second day sibuk dok marah maid aku tak masak nasi utk dia. Siap nak suruh minah tuh berhenti keja ngan kita org sebab tak masak masa kat JB..he..he

Dalam tengahari, kita dah bertolak balik sini dah..

Sebelum tuh...singgah Danga Bay lagih. Ingat nak makan kat foodcourt dia..tup2..under renovation daa.. So, kita org pun ..terpaksalah pi makan tempat lain.

On the way tuh, singgah Kip Mart . Lepas lunch kat Singgah Selalu kat dlm Kip Mart tuh, sempat gak shopping kat dlm tuh.

Aku suka betul Kip Mart nih, tudung2 dia murah giler. Rugi aku beli satu jer..

Bob sempat gak grab 3 DVDs..
Lepas tuh yg best, ada byk small2 stall yg jual keropok lah..cendol lah..goreng pisang lah..

Kalau ada tempat shopping cam ni kat Putra Heights ni kan bagus..cam one stop for everything..

Kip Mart merupakan destinasi terakhir kita org kat JB..Tak tahu bila boleh pi lagih..isk..isk..akak suka ahh JB..

On the way balik..singgah kat Melaka..(teringat kat kwn aku yg nama Junaidah @ June tuh :-))

Sebut Melaka..apa lagih...pekena Seafood ahh.

Tapi kita org tak pegi kat tempat biasa..yg nama Umbai tuh.

Abah bawak pi Kg Alai..ingatkan tak ramai org.ramai gak..


Nilah antara menu nya..
Yg tak sempat nak ambik sebelum makan..lepas makan baru ingat nak ambik gambar..lapau tahap gaban ahhh...
Ikan bakar dia syok giler..udang butter dia hampeh..sotong sweet sour ok..dan benda yg kulit hijau yg aku tak tahu nama tuh..masak apa ek...tapi ok ahh..
Bukan apa..bab2 pilih2 lauk + nak masak apa lauk2 tuh..sepanjang hidup aku ngan Bob..aku ak pernah terlibat. Dia pilih lauk..dia decide nak masak apa..aku makan jer tau..
Bayar ..buat2 tak tahu..keh..keh..