Wednesday, September 17, 2008

Between the 3 Kopitiams..

Pejam celik..pejam celik..dah tinggal lebih kurang 2 minggu lagih kita pose ek..
dah nak dekat raya dah..
Minah2 kueh raya kat kilang aku tuh dah sibuk distribute kueh raya yg org order..salah sorang nya..aku lah..
ada 5-6 jenis gak aku order..tak sedar diri masa order..bila dah direview balik..baru ku tahu betapa byk nya aku dah order.. :)

Masa org dok sibuk2 nak prepare 1st ramadhan dulu...aku ngan Bob relax jer. Org lain sibuk pi beli lauk lah..dok fikir apa nak masak utk sahur lah.buka lah..
Kita jer tak prepare apa2. Yg kita org beli ,buah kurma jer. Almaklum jelah, tiap2 hari kita org nih pengunjung tetap param. Sampai aku rasa dah naik jemu dah makan kueh kat param tuh..tapi nak buat sendiri..mmmmm..

Seminggu sebelum pose, kita buat marathon pi kopitiam..
The 1st one is..our fav Old Town White Coffee @ Bandar Puteri Puchong..

Since sumer lapar, abah ngan danish cam biasa ah..nasi lemak. Aku try menu baru diaorg..nasi yg didtgkan ngan ayam ala2 chicken chop. Apa yg aku boleh cakap, tak matching ayam tuh dimakan ngan nasi yg agak lemak tuh. Nasib baik dia set ngan air limau.so bolehlah basuh tekak aku yg berlemak tuh. Abah ngan Danish..mmg hantu nasi lemak kat sini..so, sedap jelah..

kita org suka makan kat sini bcoz of the cool ambience. Ada wifi dan service bagus. The food also tak mengecewakan. Kira cam padan lah ngan rega nya..kan??

The next one is ..Uncle Lim @ Subang Parade. Uncle Lim sebenarnya antara pioneer kopitiam. Tapi dulu org tak gila sgt makan kat kopitiam so dia tak delah glamer.

Hari tuh, abah ngan Danish makan nasi lemak. Aku try asam laksa. Harga nasi lemak dia lebih kurang sama ngan old town,tapi dia siap ada sambal sotong lagih. abah ckp rendang ayam dia pun ok..cuma sambal jer kureng sikit..

Yg tak best kita kena order kat counter dan bwk drinks sendiri, yg lain baru depa hantar..

And the last kopitiam yg kita pegi that week is Kampungku Coffee @ Alam Megah. Kedai nih, mmg dekat ngan rumah kita org.

what I can say about this kopitiam, its a copycat of oldtown. Menu pun sama.

Mlm tuh aku makan sau hor fun, sebijik dia tiru old town..but the taste..need a lot of improvement !

The good thing about this kopitiam dia ada 5 PCs yg org boleh dtg and surf for free. Nampak tak Danish kat dlm kedai tuh?? Dok tunggu nak main games.

Dan every table fully equip with socket so kalau org bwk laptop tak susah lah nak charge battery.

Yg buat aku kureng senang ngan kedai nih, ramai sgt mamat2 bersidai kat meja2 kat entrance. Sebab apa dia org minum satu cawan..tapi bersidai lama2? sebab minah waitress dia yg seksi tak bertempat ! Ada ke kopitiam cam tuh boleh pakai skirt pendek..nasib baik pakai stokin panjang..

Aku ingatkan minah indon...rupa2nya..bila bukak mulut..bau budu rupanya..ish..buat malu nik aziz jer..

sebab tuh, bagi aku kedai nih..very low class !

Aku dah ban kedai nih..tak sesuai utk anak2 aku makan...lagi2 lah utk laki aku..bahaya ..he..he..