Wednesday, September 12, 2007

Ramadhan Datang lagi..

Ramadan in 2007 will start on Thursday, the 13th of September and will continue for 30 days until Friday, the 12th of October.
so..Saturday 13th October..kita raya lah ek?? he..he..pose belum lagih nak fikir pasal raya.hampeh..

Sebenarnyer, aku nih, memang spesies yg tak baper alert. Bila tengok anak bulan Ramadhan pun tak sure, ceh..

Tup2 semalam, masa tengok buletin utama, nampak si penyimpan mohor besar raja2 umum puasa would be on Thursday. Laaa..ingat Jumaat baru pose. Nasib baik dah buat preparation dah sikit-sikit. Abah punyer maggi mee yg tertinggal tak terbawak pi Jerman tuh , ada banyak lagih. Tuh dah boleh dikategorikan sebagai makanan ruji untuk sahur lah tuh..

Hari nih, pegi lah mana2 kedai pun, ramai orang beli barang banyak2. Maklum lah, malam ni nak masak sahur. esok lak nak masak masakan istimewa utk berbuka..

Aku?? mmmm...nak masak ke hapa?? Beli saje lah labu..

Bukan apa..sedih nih. Selalu nyer tiap2 tahun abah beli kurma yusuf taiyoob..tahun ni..aku kena beli sendiri..

mak2 lain, sibuk beli sayur, beli ikan,ayam..aku..idok ler..

buat kejung jer barang2 tuh dlm fridge..baik aku pi pasar ramadhan..pilih lauk apa aku makan waktu buka..Danish, jangan citerlah..lagi 3 tahun baru start pose kot..

Introducing, barang2 yg aku beli khas utk bulan pose nih..

w/pun lain daripada yang lain..tapi itulah keunikan aku..he..he.

Ni menu utk sahur daa..
roti paratha, dalam satu pack ada 5 jer. Roti nih, ada dhal kat dalam.Fuhh pedas beb dia nyer dhal..senang jer cara nak makan. Kuarkan dari fridge, terus ke pan. Kalau goreng garing2..sedap gak benda alah nih..

Abah tak de aku blur apa kurma nak beli. So, ajak alin pi cari kat Giant. Perghh..banyak nyer keluarga kurma nih..dari harga 2 ringgit sampailah beratus2 ringgit. kalau beli kurma mahal2 dapat pahala banyak, nak gak aku beli..he..he..

Pilih punyer pilih, kurma ni yg jadi pilihan aku. Siap ada tangkai lagih. Sedap gak...

Harga dia..RM14.90.

Ni susu peberet aku. Jenama lain tak berjaya menambat hati aku nih. It's a low fat milk with multigrain. Kalau bangun sahur dan rasa tak lalu nak makan. Boleh lah makan kurma 2-3 bijik dan minum susu ni..
Ni lak, standby kot2 lapar, boleh lah makan ngan roti. Tapi makan masa sahur lah..bukan tengah hari..ceehhhh...

Oklah..selamat berpuasa to all..

moga ramadhan ini membawa keberkatan buat kita semua..